26

Re: Verbeterpunten voor 2017.

ietsxniets schreef:

Maar de punten van de jury's was gebaseerd op de generale van zaterdag toch?
Dus zelfs als iemand zondag helemaal instortte, vals zang of nog iets raarder/slechter, dan alsnog had het geen invloed, want zaterdag was de winnaar eigenlijk al bekend.....
Dusja, hoe de artiesten het op zondag deden boeide eigenlijk niet zoveel, vandaar dat bv. Australië wel hoog eindigde.. En tja, Rusland heeft stemmende buurtjes en tenminste 1 goede zangeres gestuurd.. -en 3 die het minder mooi maakte-

Als je het zo verteld, was die live-uitzending zondag dus eigenlijk gewoon niet nodig? tongue
Want tijdens generale op zaterdag filmen ze ook alles.

Niet alles wat ik zeg, berust op waarheid.

27

Ik begreep dat de experts wel hebben gestemd op basis van de live show. Maar idd, raar systeem.

Administrator van dit forum
Heb je mij nodig of moet er iets gebeuren? Stuur een Facebookbericht naar Kent Beimert. (Graag niet naar mijn privé profiel) Klik HIER om dit profiel te openen.

28

Wiwibloggs heeft een video gemaakt: How to save Junior Eurovision.
Ze hadden iets heel slims: een voting-app, net als bij het volwassen songfestival. Zou dat geen systeem zijn om de invloed van het publiek op de uitslag terug te brengen?

Mijn Favorieten:
ESC 2016: Jamala
JESC 2015: Lina Kuduzovic
ESC 2015: Guy Sebastian

29

^ Als het maar een gratis votingapp is, vind ik het geen gek idee. :0

30

Was een heel interessante video. Ze stelden ook voor om de volwassen jury te schrappen, te vervangen voor kinderjury en televoting en veel meer junior proof dingen, zoals b.v. Lizi Pop te laten hosten.

Heb je mij nodig of moet er iets gebeuren? Stuur een Facebookbericht naar Kent Beimert. (Graag niet naar mijn privé profiel) Klik HIER om dit profiel te openen.

31

Ken schreef:

Was een heel interessante video. Ze stelden ook voor om de volwassen jury te schrappen, te vervangen voor kinderjury en televoting en veel meer junior proof dingen, zoals b.v. Lizi Pop te laten hosten.

Ben het niet eens met een kind als presentator, weet ook niet of dat in Westerse landen is toegestaan...

Mijn Favorieten:

32

Zou niet weten waarom niet. Er moet wel naar het individu gekeken worden, maar Lizi Pop is absoluut in staat om te kunnen hosten.

33

Sven schreef:
Ken schreef:

Ben het niet eens met een kind als presentator, weet ook niet of dat in Westerse landen is toegestaan...

Ja, is toegestaan. Maar mag naar gelang het leeftijd een X aantal uur, waardoor het de kans heeft de rest van het jaar niets meer te mogen doen.

Al vraag ik me af of het wel zo slim idee is. Al is er een Lizi Pop, die kan je niet ieder jaar laten hosten. En bovendien. Stel je voor dat Jon Ola Sand de uitslag wilt brengen, en het kind moet ineens nodig naar de wc. Kinderen zijn onvoorspelbaar.

34

Kinderen van 14 a 15 weten dan ook wel dat ze het moeten ophouden hoor xd.

Mijn Favorieten:

35

Ja mij leek Lizi Pop ook al een leuke presentatrice! Ook omdat ze zo goed Engels spreekt enzo. En ze is veertien ofzo en geen acht dus ik denk dat ze wel weet waar ze aan begint.

36

Voskesc schreef:
Sven schreef:
Ken schreef:

Ja, is toegestaan. Maar mag naar gelang het leeftijd een X aantal uur, waardoor het de kans heeft de rest van het jaar niets meer te mogen doen.

Al vraag ik me af of het wel zo slim idee is. Al is er een Lizi Pop, die kan je niet ieder jaar laten hosten. En bovendien. Stel je voor dat Jon Ola Sand de uitslag wilt brengen, en het kind moet ineens nodig naar de wc. Kinderen zijn onvoorspelbaar.

Stel een kind moet naar de wc tijdens een optreden. Die gaan echt wel voor de tijd. tongue En nee, Lizi Pop als host alleen in Georgië. tongue
En qua tijden valt het ook wel mee denk ik. Ze zullen net iets meer kwijt zijn als de zangers, want ze hosten niet de volledige 2 uur. wink (Maar wel meerdere keren incl. repeteren)

37

In 2006 hadden we ook al een kind als presentator, dus het kan wel smile Natuurlijk is niet elk kind in staat om zo'n groot evenement te presenteren maar als je kijkt naar hoe slecht de andere, volwassen presentatoren van het JESF doorgaans waren denk ik niet dat het veel erger kan xd

38

We zijn al reeds 4 maanden na die "desastreuze" uitzending zonder televoting. Waar ik eerst erg tegenop zag, moet ik nu zelf toegeven en dat ik een andere kijk op de hele zaak heb genomen, waardoor je het de EBU eigenlijk niet kwalijk kan nemen dat zij die gevoelige beslissing genomen hebben :

- Het JESC valt in eerste geval al niet met het ESC te vergelijken dat jaarlijks zo'n 100 a 150 miljoen kijkers voor de tv lokt en dus massaal naar die GSM gegrepen wordt voor te stemmen. JESC daarentegen lokt hooguit 5 a 10 miljoen kijker(tjes) uit Europa afgelopen jaren, en dan mocht de helft waarschijnlijk thuis niet eens van mama en papa stemmen, omdat één SMS al 50 cent kost.
- Bovendien ben ik van mening dat het JESC voor de deelnemers een buitengewone ervaring  op zich al is , waarin ze veel plezier en creativiteit kwijt kunnen, dat het de deelnemers dan toch niet uitmaakt of men vanuit thuis of vanuit een aantal mensen stemt.
- Als het inderdaad zoals men zei op de persconferentie in Malta, moet het wegvallen van de televoting een serieuze mindering van het kostenplaatje voor een deelname aan het JESC betekenen, en dus  staat de deur dan ook open voor landen die het niet zo breed hebben.

Maar wat kan wel (terug) beter?

- De show moet sowieso terug op zaterdagavond, daar zijn we het over eens. Want deze switch heeft meer negatieve impact dan positieve  op de kijkcijferlijn gehad.
- Er zou maar één jury moeten zijn , en dat is een non-professionele kinderjury , die door elke omroep samengesteld worden na bijv. castingen.